Καμμένος: Τι θα γίνει με τι ναυτικές βάσεις σε Πάτρα - Θεσσαλονίκη. Επιβεβαιώνει τις πληροφορίες του Armyvoice.gr
Την επικείμενη κατάργηση των ναυτικών βάσεων στην Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη, που ανέδειξε με αποκλειστικό ρεπορτάζ το Armyvoice.gr. επιβεβαιώνει ο Πάνος Καμμένος, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου.
Ο κ. Καμμένος, όπως και στις περιπτώσεις της κατάργησης των Κέντρων Εκπαίδευσης, δεν δίνει σαφή στοιχεία για το σχέδιο, ωστόσουπογραμμίζει ότι τα καθήκοντα των ναυτικών διοικήσεων που θα καταργηθούν θα τα αναλάβουν άλλες διοικήσεις που θα προκύψουν από τη συγχώνευση. Κι επειδή πολλές ανάλογες ναυτικές διοικήσεις δεν υπάρχουν, προφανώς αναφέρεται στην Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου.
Δείτε την απάντηση του Πάνου Καμμένου:
Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Νικόλαος
Νικολόπουλος με θέμα «Κλείσιμο των Ναυτικών Διοικήσεων Ιονίου και Βορείου Ελλάδος»
σας γνωρίζω, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία τέθηκαν υπόψη μου, τα ακόλουθα:
Κατ’ αρχήν η λειτουργία των δύο Ναυτικών Διοικήσεων, στις οποίες αναφέρεστε,
εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιοργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων, που κατά τον παρόντα χρόνο ευρίσκεται στη φάση της επιτελικής μελέτης, χωρίς να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις και το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο βεβαίως δεν αποτελεί τον τελικό φορέα έγκρισης.
Τέλος, σας ενημερώνω ότι δεν εξετάζεται η απεμπόληση τόσο των επιχειρησιακών όσο
και των λοιπών έργων των εν λόγω Ναυτικών Υπηρεσιών, αλλά η ενδεχόμενη ανάληψή τους από έτερες, λόγω της ευρύτερης συγχώνευσης Υπηρεσιών και έργων των δομών του
Δημοσίου, στο πλαίσιο της δημοσιονομικής προσαρμογής της Χώρας.
Σχέδια για προτεινόμενο κλείσιμο των Ναυτικών Διοικήσεων Ιονίου και Βορείου Ελλάδος, αποκαλύπτει η ιστοσελίδα στρατιωτικών θεμάτων www.armyvoice.gr, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης των Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΓΕΕΘΑ έχει ζητήσει από το Πολεμικό Ναυτικό να συνεισφέρει στο κλείσιμο μονάδων, κατ’ αναλογίαν με τις μονάδες που μελετάται να κλείσουν στον Στρατό Ξηράς, μια εκ των οποίων εκτιμάται ότι θα είναι το Κέντρο Εκπαίδευσης Μεσολογγίου. Στα σχέδια του ΠΝ είναι να «θυσιάσει» και τη Ναυτική Διοίκηση Ιονίου, για να εξοικονομήσει λίγες θέσεις προσωπικού.
Αξίζει πριν θέσουμε τα κρίσιμα ερωτήματα προς τον Υπουργό Άμυνας να υπενθυμίσουμε ότι η Ναυτική Διοίκηση Ιονίου εγκαταστάθηκε στην Πάτρα το 1939 με την επωνυμία ΝΑΠ/1 με έδρα το Εύδρομο «Έλλη». Άσκησε αξιόλογη δράση τόσο στον πόλεμο όσο κα κατά την διάρκεια του εμφυλίου. Κατά τον Δεκέμβριο του 1944, οργάνωσε Μοίρα ελαφρώς εξοπλισμένη με την οποία έλεγχε κάθε κίνηση που γινόταν στον Πατραϊκό και Κορινθιακό Κόλπο. Μετά τον Δεκέμβριο του 1944, η δράση της ΝΔΙ περιορίστηκε στην ασφάλεια των Δυτικών ακτών της Ελλάδος και την αστυνόμευση των λιμένων της περιοχής αυτής, αφού δεν είχαν εγκατασταθεί ακόμα λιμενικές αρχές. Τον Δεκέμβριο του 1945, μετονομάστηκε σε Ναυτική Διοίκηση Δυτικής Ελλάδος στην οποία υπήχθησαν οι κατά μήκος των Δυτικών ακτών της Ελλάδας Ναυτικές Βάσεις Πατρών και Κέρκυρας. Από τον Απρίλιο του 1957 εγκαταστάθηκε σε ιδιόκτητο κτίριο στην οδό Όθωνος - Αμαλίας κατ στις 6/10/58 μετονομάστηκε σε Ναυτική Διοίκηση Ιονίου.
Κατόπιν τούτων ερωτάσθε:
1. Το σχέδιο για το κλείσιμο των δυο ναυτικών διοικήσεων έχει λάβει τελική έγκριση από το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο;
2. Εάν κλείσουν αυτές οι Μονάδες, τότε δηλαδή δεν θα υπάρχει ναυτική παρουσία στα δύο μεγάλα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας και τι μπορεί να α συνεπάγεται αυτό;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Νίκος I. Νικολόπουλος
Την επικείμενη κατάργηση των ναυτικών βάσεων στην Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη, που ανέδειξε με αποκλειστικό ρεπορτάζ το Armyvoice.gr. επιβεβαιώνει ο Πάνος Καμμένος, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου.
Ο κ. Καμμένος, όπως και στις περιπτώσεις της κατάργησης των Κέντρων Εκπαίδευσης, δεν δίνει σαφή στοιχεία για το σχέδιο, ωστόσουπογραμμίζει ότι τα καθήκοντα των ναυτικών διοικήσεων που θα καταργηθούν θα τα αναλάβουν άλλες διοικήσεις που θα προκύψουν από τη συγχώνευση. Κι επειδή πολλές ανάλογες ναυτικές διοικήσεις δεν υπάρχουν, προφανώς αναφέρεται στην Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου.
Δείτε την απάντηση του Πάνου Καμμένου:
Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Νικόλαος
Νικολόπουλος με θέμα «Κλείσιμο των Ναυτικών Διοικήσεων Ιονίου και Βορείου Ελλάδος»
σας γνωρίζω, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία τέθηκαν υπόψη μου, τα ακόλουθα:
Κατ’ αρχήν η λειτουργία των δύο Ναυτικών Διοικήσεων, στις οποίες αναφέρεστε,
εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιοργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων, που κατά τον παρόντα χρόνο ευρίσκεται στη φάση της επιτελικής μελέτης, χωρίς να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις και το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο βεβαίως δεν αποτελεί τον τελικό φορέα έγκρισης.
Τέλος, σας ενημερώνω ότι δεν εξετάζεται η απεμπόληση τόσο των επιχειρησιακών όσο
και των λοιπών έργων των εν λόγω Ναυτικών Υπηρεσιών, αλλά η ενδεχόμενη ανάληψή τους από έτερες, λόγω της ευρύτερης συγχώνευσης Υπηρεσιών και έργων των δομών του
Δημοσίου, στο πλαίσιο της δημοσιονομικής προσαρμογής της Χώρας.
Η ερώτηση Νικολόπουλου
Αξίζει πριν θέσουμε τα κρίσιμα ερωτήματα προς τον Υπουργό Άμυνας να υπενθυμίσουμε ότι η Ναυτική Διοίκηση Ιονίου εγκαταστάθηκε στην Πάτρα το 1939 με την επωνυμία ΝΑΠ/1 με έδρα το Εύδρομο «Έλλη». Άσκησε αξιόλογη δράση τόσο στον πόλεμο όσο κα κατά την διάρκεια του εμφυλίου. Κατά τον Δεκέμβριο του 1944, οργάνωσε Μοίρα ελαφρώς εξοπλισμένη με την οποία έλεγχε κάθε κίνηση που γινόταν στον Πατραϊκό και Κορινθιακό Κόλπο. Μετά τον Δεκέμβριο του 1944, η δράση της ΝΔΙ περιορίστηκε στην ασφάλεια των Δυτικών ακτών της Ελλάδος και την αστυνόμευση των λιμένων της περιοχής αυτής, αφού δεν είχαν εγκατασταθεί ακόμα λιμενικές αρχές. Τον Δεκέμβριο του 1945, μετονομάστηκε σε Ναυτική Διοίκηση Δυτικής Ελλάδος στην οποία υπήχθησαν οι κατά μήκος των Δυτικών ακτών της Ελλάδας Ναυτικές Βάσεις Πατρών και Κέρκυρας. Από τον Απρίλιο του 1957 εγκαταστάθηκε σε ιδιόκτητο κτίριο στην οδό Όθωνος - Αμαλίας κατ στις 6/10/58 μετονομάστηκε σε Ναυτική Διοίκηση Ιονίου.
Κατόπιν τούτων ερωτάσθε:
1. Το σχέδιο για το κλείσιμο των δυο ναυτικών διοικήσεων έχει λάβει τελική έγκριση από το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο;
2. Εάν κλείσουν αυτές οι Μονάδες, τότε δηλαδή δεν θα υπάρχει ναυτική παρουσία στα δύο μεγάλα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας και τι μπορεί να α συνεπάγεται αυτό;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Νίκος I. Νικολόπουλος
No comments
Post a Comment