Σία Αναγνωστοπούλου: Ο πατριωτισμός ΔΕΝ μετριέται με όρους πολεμικής «μαγκιάς» - Μια συνέντευξη που θα συζητηθεί
Μια συνέντευξη που θα συζητηθεί. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου, δίνει συνέντευξη στην "ΕΠΟΧΗ" και κάνει λόγο για "αρρενωπούς πατριώτες", "θηλυπρεπείς εθνομηδενιστές" και "αρρενωπές μαγκιές" που οδηγούν τη χώρα σε καταστροφές.
Παράλληλα, αφήνει αιχμές και για τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Καμμένο, για τον οποίο ουσιαστικά λέει ότι δεν έχει λόγο στον συντονισμό για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, αφού σύμφωνα με την βουλευτή τον συντονισμό έχει ο πρωθυπουργός κι ένα επιτελείο γύρω του που προέρχεται από την Αριστερά
Πιο συγκεκριμένα η κ. Αναγνωστοπούλου λέει:
Σε όλη τη μεταπολιτευτική περίοδο υπάρχει μια ομάδα –πολιτική, μιντιακή, στρατιωτική- αρκετά ισχυρή, που θεωρεί ότι ο πατριωτισμός μετριέται με όρους πολεμικής «μαγκιάς», κυρίως απέναντι στην Τουρκία.
Είναι οι «αρρενωποί πατριώτες», απέναντι στους «θηλυπρεπείς εθνομηδενιστές». Ξεχνούν όλοι αυτοί ότι η ευκολία επιλογής του πολέμου ως λύσης προσιδιάζει σε απελπισμένες κοινωνίες, σε αυτές που το δικαίωμα στη ζωή δεν αποτελεί αξία και δικαίωμα στην ίδια τους τη χώρα.
Ξεχνούν ότι οι δημοκρατικές κοινωνίες έχουν το θάρρος να ομολογούν ότι «φοβούνται» τον πόλεμο, γιατί σέβονται τη ζωή. Ξεχνούν επίσης ότι τέτοιες «αρρενωπές μαγκιές» οδήγησαν αυτή τη χώρα σε εθνικές καταστροφές και χρεωκοπίες.
Το να υποχρεώνεις έναν δύσκολο γείτονα σε ειρήνη, είναι πολύ πιο ηρωικό από το να πέφτεις στην παγίδα του πολέμου.
Ο πόλεμος είναι επιλογή θάρρους μόνο ως τελευταίο ανάχωμα για την ειρήνη, όχι όταν τον επιδιώκεις ως απόδειξη «μαγκιάς». Άλλο η εγρήγορση και η αυστηρότητα σε θέματα αρχών, κι άλλο οι κοκορομαχίες και η ρητορική της έντασης.
Ευτυχώς που σήμερα τον τελικό συντονισμό για τις ελληνοτουρκικές, αλλά και για όλες τις εξωτερικές σχέσεις της χώρας τον έχει ο πρωθυπουργός κι ένα επιτελείο γύρω του που προέρχεται από την Αριστερά.
Μια Αριστερά που γνωρίζει πολύ καλά ότι η ειρήνη είναι το πιο δημοκρατικό, το πιο πατριωτικό και το πιο αυστηρό διάβημα πολιτισμού της ανθρωπότητας. Γιατί τον έζησε τον πόλεμο στο πετσί της, και τον έζησε για να διαμορφώσει τις συνθήκες σεβασμού της ανθρώπινης ζωής.
Μια Αριστερά που δεν μπορούν πλέον να την ενοχοποιήσουν οι κατηγορίες περί εθνομηδενισμού και προδοσίας.
Αυτά γίνονταν κάποτε σε αυτή τη χώρα, κι ας επιθυμεί ο κ. Σαμαράς και η ακροδεξιά παρέα του να τα επαναφέρει, ενισχύοντας τη Χρυσή Αυγή. Αυτά συμβαίνουν σε χώρες αυταρχισμού όπως η Τουρκία, όπου οι πολίτες διώκονται με την κατηγορία του εθνομηδενιστή και του προδότη.
Διαβάστε όλη τη συνέντευξη στην epohi.gr
Μια συνέντευξη που θα συζητηθεί. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σία Αναγνωστοπούλου, δίνει συνέντευξη στην "ΕΠΟΧΗ" και κάνει λόγο για "αρρενωπούς πατριώτες", "θηλυπρεπείς εθνομηδενιστές" και "αρρενωπές μαγκιές" που οδηγούν τη χώρα σε καταστροφές.
Παράλληλα, αφήνει αιχμές και για τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Καμμένο, για τον οποίο ουσιαστικά λέει ότι δεν έχει λόγο στον συντονισμό για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, αφού σύμφωνα με την βουλευτή τον συντονισμό έχει ο πρωθυπουργός κι ένα επιτελείο γύρω του που προέρχεται από την Αριστερά
Πιο συγκεκριμένα η κ. Αναγνωστοπούλου λέει:
Σε όλη τη μεταπολιτευτική περίοδο υπάρχει μια ομάδα –πολιτική, μιντιακή, στρατιωτική- αρκετά ισχυρή, που θεωρεί ότι ο πατριωτισμός μετριέται με όρους πολεμικής «μαγκιάς», κυρίως απέναντι στην Τουρκία.
Είναι οι «αρρενωποί πατριώτες», απέναντι στους «θηλυπρεπείς εθνομηδενιστές». Ξεχνούν όλοι αυτοί ότι η ευκολία επιλογής του πολέμου ως λύσης προσιδιάζει σε απελπισμένες κοινωνίες, σε αυτές που το δικαίωμα στη ζωή δεν αποτελεί αξία και δικαίωμα στην ίδια τους τη χώρα.
Ξεχνούν ότι οι δημοκρατικές κοινωνίες έχουν το θάρρος να ομολογούν ότι «φοβούνται» τον πόλεμο, γιατί σέβονται τη ζωή. Ξεχνούν επίσης ότι τέτοιες «αρρενωπές μαγκιές» οδήγησαν αυτή τη χώρα σε εθνικές καταστροφές και χρεωκοπίες.
Το να υποχρεώνεις έναν δύσκολο γείτονα σε ειρήνη, είναι πολύ πιο ηρωικό από το να πέφτεις στην παγίδα του πολέμου.
Ο πόλεμος είναι επιλογή θάρρους μόνο ως τελευταίο ανάχωμα για την ειρήνη, όχι όταν τον επιδιώκεις ως απόδειξη «μαγκιάς». Άλλο η εγρήγορση και η αυστηρότητα σε θέματα αρχών, κι άλλο οι κοκορομαχίες και η ρητορική της έντασης.
Ευτυχώς που σήμερα τον τελικό συντονισμό για τις ελληνοτουρκικές, αλλά και για όλες τις εξωτερικές σχέσεις της χώρας τον έχει ο πρωθυπουργός κι ένα επιτελείο γύρω του που προέρχεται από την Αριστερά.
Μια Αριστερά που γνωρίζει πολύ καλά ότι η ειρήνη είναι το πιο δημοκρατικό, το πιο πατριωτικό και το πιο αυστηρό διάβημα πολιτισμού της ανθρωπότητας. Γιατί τον έζησε τον πόλεμο στο πετσί της, και τον έζησε για να διαμορφώσει τις συνθήκες σεβασμού της ανθρώπινης ζωής.
Μια Αριστερά που δεν μπορούν πλέον να την ενοχοποιήσουν οι κατηγορίες περί εθνομηδενισμού και προδοσίας.
Αυτά γίνονταν κάποτε σε αυτή τη χώρα, κι ας επιθυμεί ο κ. Σαμαράς και η ακροδεξιά παρέα του να τα επαναφέρει, ενισχύοντας τη Χρυσή Αυγή. Αυτά συμβαίνουν σε χώρες αυταρχισμού όπως η Τουρκία, όπου οι πολίτες διώκονται με την κατηγορία του εθνομηδενιστή και του προδότη.
Διαβάστε όλη τη συνέντευξη στην epohi.gr
Βιογραφικό
Η Σία Αναγνωστοπούλου γεννήθηκε στην Πάτρα το 1959 και πήρε πτυχίο από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπως και πτυχίο στην τουρκική γλώσσα και τον πολιτισμό από το INALCO (Institut National des Langues Orientales) στο Παρίσι.
Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Σορβόννη Paris-I στο Παρίσι και πήρε το διδακτορικό της πάνω στην Ιστορία από την Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales (EHESS), επίσης στο Παρίσι.
Ήταν επί 9 χρόνια (1995-2004) καθηγήτρια στο Τμήμα Τουρκικών και Μεσανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου και από το 2004 διδάσκει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Είναι Αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου και γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα. Έχει διδάξει, ως επισκέπτρια καθηγήτρια, σε πολλά Πανεπιστήμια, στην Ευρώπη και στην Αμερική ενώ διαθέτει μεγάλο συγγραφικό έργο. Γνωρίζει τρεις γλώσσες: Γαλλικά, Αγγλικά, Τουρκικά.
Έργα της:
- Μικρά Ασία 9ος αιώνας - 1919, Πεδίο, 2013
- Τουρκικός εκσυγχρονισμός, Βιβλιόραμα, 2004
- Μικρά Ασία 19ος αι.-1919 οι ελληνορθόδοξες κοινότητες, Ελληνικά Γράμματα, 1998
No comments
Post a Comment