«Η Τουρκία εν πλω»: Τα "απόνερα" της συνάντησης στη Βάρνα - Μία αλληγορική προσέγγιση των πραγμάτων
Σχολιάζει ο Ιωάννης Αναστασάκης (*)
Η Απόφαση του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας (ΣΕΑ) της Τουρκίας, που ακολούθησε αμέσως μετά τον απόηχο του Συνεδρίου «ΕΕ-Τουρκίας» στη Βάρνα, είναι ατράνταχτη απόδειξη ότι η Τουρκία δείχνει πως είτε δεν κατάλαβε τίποτα, είτε κατάλαβε πολλά.
Δηλαδή είτε δεν συνειδητοποίησε τις προειδοποιήσεις της ΕΕ, είτε συνειδητοποίησε ότι οι υπόλοιποι σύνεδροι δεν ήταν αποφασισμένοι για ουσιαστικές πράξεις πέρα από τα λόγια.
Στα διεθνή FORA, οι εμπειρογνώμονες σε θέματα διεθνούς Ασφάλειας, προσομοιάζουν την Τουρκία σαν ένα επιβάτη επάνω σε πλοίο που ενώ το πλοίο πλέει πάντα προς τη Δύση,
αυτός στο κατάστρωμα περπατάει προς την Ανατολή.
Πολύ παραστατικό και εύστοχο.
Σήμερα, συνεκτιμημένων των συγκυριών, ο επιβάτης Τουρκία με το πρόσωπο του Ερντογάν, περπατώντας ανάποδα στη ρότα του πλοίου, έχει ήδη φτάσει στην πρύμνη και έχει μάλιστα καβαλήσει τα ρέλια, απειλώντας να πηδήξει στα απόνερα που αφρίζουν απειλητικά.
Εγκαταλείποντας οικιοθελώς το πλοίο των Δυτικών Γραμμών και μάλιστα πηδώντας στα αφρισμένα απόνερα, ελλοχεύει αδυσώπητα ο κίνδυνος πνιγμού της.
Μόνη ελπίδα διάσωσης, εάν και όταν οριστικά εγκαταλείψει το πλοίο, είναι τα δύο ατμόπλοια που ξεχωρίζουν αχνά στο βάθος του θολού ορίζοντα. Κάνουν ελιγμούς, διατηρώντας μία απόσταση ασφαλείας από το πλοίο των Δυτικών Γραμμών.
Το ένα φέρει τη σημαία της Ρωσίας και το άλλο έχει υψωμένη την μαύρη πειρατική παντιέρα του τουρκικού εθνικο-ισλαμισμού.
Αμφίβολο αν θα μπορέσουν να διασώσουν τον αυτόχειρα επιβάτη, δηλαδή την Τουρκία. Θα το κάνει επιτέλους; Θα πηδήξει στο κενό; Θα κολυμπήσει στα απόνερα της Δύσης;
Και βέβαια από την άλλη πλευρά γεννώνται ερωτήματα για το πλήρωμα του πλοίου των Δυτικών Γραμμών. Άραγε θα «τσιμπήσει» στην απειλή αυτοχειρίας και θα προστρέξει για να αποτρέψει είτε το πήδημα της Τουρκίας στο κενό, είτε μετά τα τετελεσμένα για να σημάνει συναγερμό φωνάζοντας «άνθρωπος στη θάλασσα»; Στην δεύτερη περίπτωση, υποχρεωτικά θα ακολουθήσει μία διαδικασία χρονοβόρα, κοστοβόρα και ανθρωποβόρα.
Είναι και η ηγεσία του πληρώματος, οι καπεταναίοι που έχουν την ευθύνη του πλοίου των Δυτικών Γραμμών. Έχουν αποφοιτήσει από διάσημες σχολές ναυτοσύνης του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.
Άραγε τι κάνουν τόσο καιρό που παρακολουθούν έναν επιβάτη να ανατολικο-πορεύεται φτάνοντας στην πρύμνη του πλοίου;
Που είναι οι μηχανισμοί έγκαιρης επισήμανσης και αντιμετώπισης του προβλήματος για έναν επιβάτη που, έστω και αυτοβούλως, έχει πάθει αποπροσανατολισμό (disorientation);
Θα θέσουν εν κινδύνω την αποστολή του πλοίου, αφήνοντας το πλήρωμα ασύντακτα και κατά μόνας να ασχολείται με την διάσωση του επιβάτη;
Πώς θα αντιδράσουν στα δύο διασωστικά πλοία με σημαίες Ρωσίας και εθνικο-ισλαμισμού, που ακολουθούν με ετοιμότητα διάσωσης του ριψοκίνδυνου επιβάτη;
Μήπως ανακοινώσουν από τα μεγάφωνα του πλοίου προς τον επιβάτη, ότι θα του κάνουν μερικά χατίρια, για να τον καλοπιάσουν να μην εγκαταλείψει το πλοίο πηδώντας στη θάλασσα;
Κάποιοι με χαρτοπαιχτική διάθεση, που πιστεύουν στις μπλόφες, σκέφτονται: «άσε τον να πηδήξει, να δούμε αν έχει τα κότσια να το κάνει. Έτσι και αλλιώς θα βουτήξει στα δικά μας απόνερα. Δεν θα πάει μακριά».
Πολλά τα ερωτήματα και εκτιμάται ότι πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμες οι αντίστοιχες απαντήσεις.
Σε αυτό το πλοίο των Δυτικών Γραμμών, του έλληνα ναύκληρου του έλαχε ο κλήρος να φυλάει την μπουκαπόρτα της πρύμνης. Και έτσι θα είναι ο πρώτος που θα πιτσιλιστεί με το θαλασσινό νερό εάν και όταν θα κάνει το μπλούμ ο τούρκος επιβάτης. Ευτυχώς είναι πατρογονικά γαλουχημένος με τη θάλασσα του Αιγαίου και η αρμύρα του δίνει ζωή.
Το δια ταύτα:
Α. στις 14-04-2018 πραγματοποιήθηκε πυραυλική και αεροπορική επίθεση εναντίον στόχων στη Συρία και για πρώτη φορά δεν χρησιμοποιήθηκε η παραδοσιακή αεροπορική βάση των δυτικών - ΝΑΤΟικών δυνάμεων στο Ιντσιρλίκ της ανατολικής Τουρκίας. Άλλωστε οι περισσότερες συμμαχικές δυνάμεις έχουν ήδη διασπαρθεί σε άλλες αεροπορικές βάσεις εκτός Τουρκίας.
Β. στις 15-04-2018 δημοσιεύτηκε ρεπορτάζ της γερμανικής «Die Welt» με προδημοσίευση της Έκθεσης της Commission για την πρόοδο της Τουρκίας. Σε αυτή την Έκθεση, που αναμένεται να δημοσιοποιηθεί επίσημα στις 17-04-2018, αναφέρεται ότι η Τουρκία «έχει απομακρυνθεί με μεγάλα βήματα» από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
(*) Ο αντιπτέραρχος (Ι)εα Ιωάννης Αναστασάκης, δραστηριοποιείται στο Περιφερειακό Παρατηρητήριο: Ασφάλεια για την Οικονομική Ανάπτυξη - Regional Observatory: Security for Economic Development (ROSED) (a Pool of experts on Eastern Mediterranean & Middle East).
ΦΩΤΟ: turkishnavy.net |
Σχολιάζει ο Ιωάννης Αναστασάκης (*)
Η Απόφαση του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας (ΣΕΑ) της Τουρκίας, που ακολούθησε αμέσως μετά τον απόηχο του Συνεδρίου «ΕΕ-Τουρκίας» στη Βάρνα, είναι ατράνταχτη απόδειξη ότι η Τουρκία δείχνει πως είτε δεν κατάλαβε τίποτα, είτε κατάλαβε πολλά.
Δηλαδή είτε δεν συνειδητοποίησε τις προειδοποιήσεις της ΕΕ, είτε συνειδητοποίησε ότι οι υπόλοιποι σύνεδροι δεν ήταν αποφασισμένοι για ουσιαστικές πράξεις πέρα από τα λόγια.
Στα διεθνή FORA, οι εμπειρογνώμονες σε θέματα διεθνούς Ασφάλειας, προσομοιάζουν την Τουρκία σαν ένα επιβάτη επάνω σε πλοίο που ενώ το πλοίο πλέει πάντα προς τη Δύση,
αυτός στο κατάστρωμα περπατάει προς την Ανατολή.
Πολύ παραστατικό και εύστοχο.
Σήμερα, συνεκτιμημένων των συγκυριών, ο επιβάτης Τουρκία με το πρόσωπο του Ερντογάν, περπατώντας ανάποδα στη ρότα του πλοίου, έχει ήδη φτάσει στην πρύμνη και έχει μάλιστα καβαλήσει τα ρέλια, απειλώντας να πηδήξει στα απόνερα που αφρίζουν απειλητικά.
Εγκαταλείποντας οικιοθελώς το πλοίο των Δυτικών Γραμμών και μάλιστα πηδώντας στα αφρισμένα απόνερα, ελλοχεύει αδυσώπητα ο κίνδυνος πνιγμού της.
Μόνη ελπίδα διάσωσης, εάν και όταν οριστικά εγκαταλείψει το πλοίο, είναι τα δύο ατμόπλοια που ξεχωρίζουν αχνά στο βάθος του θολού ορίζοντα. Κάνουν ελιγμούς, διατηρώντας μία απόσταση ασφαλείας από το πλοίο των Δυτικών Γραμμών.
Το ένα φέρει τη σημαία της Ρωσίας και το άλλο έχει υψωμένη την μαύρη πειρατική παντιέρα του τουρκικού εθνικο-ισλαμισμού.
Αμφίβολο αν θα μπορέσουν να διασώσουν τον αυτόχειρα επιβάτη, δηλαδή την Τουρκία. Θα το κάνει επιτέλους; Θα πηδήξει στο κενό; Θα κολυμπήσει στα απόνερα της Δύσης;
Και βέβαια από την άλλη πλευρά γεννώνται ερωτήματα για το πλήρωμα του πλοίου των Δυτικών Γραμμών. Άραγε θα «τσιμπήσει» στην απειλή αυτοχειρίας και θα προστρέξει για να αποτρέψει είτε το πήδημα της Τουρκίας στο κενό, είτε μετά τα τετελεσμένα για να σημάνει συναγερμό φωνάζοντας «άνθρωπος στη θάλασσα»; Στην δεύτερη περίπτωση, υποχρεωτικά θα ακολουθήσει μία διαδικασία χρονοβόρα, κοστοβόρα και ανθρωποβόρα.
Είναι και η ηγεσία του πληρώματος, οι καπεταναίοι που έχουν την ευθύνη του πλοίου των Δυτικών Γραμμών. Έχουν αποφοιτήσει από διάσημες σχολές ναυτοσύνης του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.
Άραγε τι κάνουν τόσο καιρό που παρακολουθούν έναν επιβάτη να ανατολικο-πορεύεται φτάνοντας στην πρύμνη του πλοίου;
Που είναι οι μηχανισμοί έγκαιρης επισήμανσης και αντιμετώπισης του προβλήματος για έναν επιβάτη που, έστω και αυτοβούλως, έχει πάθει αποπροσανατολισμό (disorientation);
Θα θέσουν εν κινδύνω την αποστολή του πλοίου, αφήνοντας το πλήρωμα ασύντακτα και κατά μόνας να ασχολείται με την διάσωση του επιβάτη;
Πώς θα αντιδράσουν στα δύο διασωστικά πλοία με σημαίες Ρωσίας και εθνικο-ισλαμισμού, που ακολουθούν με ετοιμότητα διάσωσης του ριψοκίνδυνου επιβάτη;
Μήπως ανακοινώσουν από τα μεγάφωνα του πλοίου προς τον επιβάτη, ότι θα του κάνουν μερικά χατίρια, για να τον καλοπιάσουν να μην εγκαταλείψει το πλοίο πηδώντας στη θάλασσα;
Κάποιοι με χαρτοπαιχτική διάθεση, που πιστεύουν στις μπλόφες, σκέφτονται: «άσε τον να πηδήξει, να δούμε αν έχει τα κότσια να το κάνει. Έτσι και αλλιώς θα βουτήξει στα δικά μας απόνερα. Δεν θα πάει μακριά».
Πολλά τα ερωτήματα και εκτιμάται ότι πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμες οι αντίστοιχες απαντήσεις.
Σε αυτό το πλοίο των Δυτικών Γραμμών, του έλληνα ναύκληρου του έλαχε ο κλήρος να φυλάει την μπουκαπόρτα της πρύμνης. Και έτσι θα είναι ο πρώτος που θα πιτσιλιστεί με το θαλασσινό νερό εάν και όταν θα κάνει το μπλούμ ο τούρκος επιβάτης. Ευτυχώς είναι πατρογονικά γαλουχημένος με τη θάλασσα του Αιγαίου και η αρμύρα του δίνει ζωή.
Το δια ταύτα:
Α. στις 14-04-2018 πραγματοποιήθηκε πυραυλική και αεροπορική επίθεση εναντίον στόχων στη Συρία και για πρώτη φορά δεν χρησιμοποιήθηκε η παραδοσιακή αεροπορική βάση των δυτικών - ΝΑΤΟικών δυνάμεων στο Ιντσιρλίκ της ανατολικής Τουρκίας. Άλλωστε οι περισσότερες συμμαχικές δυνάμεις έχουν ήδη διασπαρθεί σε άλλες αεροπορικές βάσεις εκτός Τουρκίας.
Β. στις 15-04-2018 δημοσιεύτηκε ρεπορτάζ της γερμανικής «Die Welt» με προδημοσίευση της Έκθεσης της Commission για την πρόοδο της Τουρκίας. Σε αυτή την Έκθεση, που αναμένεται να δημοσιοποιηθεί επίσημα στις 17-04-2018, αναφέρεται ότι η Τουρκία «έχει απομακρυνθεί με μεγάλα βήματα» από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
(*) Ο αντιπτέραρχος (Ι)εα Ιωάννης Αναστασάκης, δραστηριοποιείται στο Περιφερειακό Παρατηρητήριο: Ασφάλεια για την Οικονομική Ανάπτυξη - Regional Observatory: Security for Economic Development (ROSED) (a Pool of experts on Eastern Mediterranean & Middle East).
No comments
Post a Comment