Χανιά: Πώς ένα τροχαίο ατύχημα στην Σούδα "αποκάλυψε" σκάφος ειδικών επιχειρήσεων Mark V - Πώς αυτή η "αποκάλυψη" συνδέεται με το ΠΝ
Τροχαίο ατύχημα στην περιοχή του Βλητέ της Σούδας αποκαλύπτει την ύπαρξη ταχύπλοου σκάφους ειδικών δυνάμεων τύπου Mark V στην Κρήτη και προκαλεί ερωτηματικά για το εαν προορίζεται για το Πολεμικό Ναυτικό ή για την ενίσχυση της δύναμης προστασίας της Αμερικανικής βάσης στην Σούδα.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος εστάλη γερανοφόρο όχημα για την ανάσυρση του βαρέως οχήματος από το χαντάκι που είχε πέσει, γεγονός που οδήγησε σε διακοπή της κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλο μποτιλιάρισμα. Από το φωτογραφικό υλικό που δημοσιεύτηκε φαίνεται καθαρά ένα ταχύπλοο σκάφος Mark Vκαλυμμένο με πλαστικό υλικό.
Η αποκάλυψη αυτή αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο πρόσφατα ξεκίνησε διαπραγματεύσεις για την απόκτηση από τα Αμερικανικά αποθέματα 4 σκαφών ειδικών επιχειρήσεων τύπου Mark V. Τα σκάφη αυτά όταν αποκτηθούν θα εξοπλίσουν την δύναμη Υποβρυχίων Καταστροφών του Πολεμικού Ναυτικού η οποία δεν διαθέτει ανάλογα μέσα.
Όπως είναι αναμενόμενο από το ατύχημα δεν προέκυψε κάποια πληροφορία για το ποιος είναι ο τελικός παραλήπτης του σκάφους παρα το γεγονός ότι αναφέρεται πως το σκάφος όδευε προς την Αμερικανική βάση στην Σούδα.
Σημειώνεται ότι συνολικά είχαν παραδοθεί στο Αμερικανικό Ναυτικό 20 ταχύπλοα σκάφη ειδικών δυνάμεων Μark-V τα οποία αντικαθίστανται από τα Mark VΙ.
Τα σκάφη έχουν ειδική σχεδίαση με γάστρα σχήματος V, κατασκευασμένο από αλουμίνιο τύπου 5086 έχουν 25 μέτρα, πλάτος 5,33 μέτρα, ύψος 5,33 μέτρα και το βύθισμα του 1,5 μέτρα.
Το εκτόπισμα του σκάφους, πλήρες φορτίου, είναι 57 τόνοι και το προωθητικό σκεύος περιλαμβάνει δύο κινητήρες MTU 12V396 TE94 που αποδίδουν 2.285 ίππους έκαστος και δύο υδροπροωθητές τύπου KaMeWa K50S, που επιτρέπουν στο σκάφος να επιτύχει ταχύτητα 47-50+ κόμβων σε Κατάσταση Θαλάσσης 2 και 25-35 κόμβων σε Κατάσταση Θαλάσσης 3.
Η εμβέλεια του σκάφους με ταχύτητα πλεύσης, είναι 550+ ναυτικά μίλια και η αυτονομία του για μία τυπική αποστολή φτάνει τις 12 ώρες.
Το πλήρωμα του Mark-V αποτελείται από 5 άτομα και μπορεί να μεταφέρει σε αντικραδασμικά καθίσματα εξοπλισμένους στρατιώτες, οι οποίοι κάθονται πίσω από το πλήρωμα εντός της καμπίνας.
Το ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει το Mark-V είναι 2.948 κιλά. Επιπλέον το σκάφος μεταφέρει δύο φουσκωτά σκάφη με δυνατότητα μεταφοράς 8 ανδρών έκαστο, τα οποία βρίσκονται σε ειδικό χώρο στην πρύμνη, από όπου μπορούν να εξαπολυθούν με ευκολία χάρις στη κεκλιμένη ράμπα που διαθέτουν.
Το Mark-V διαθέτει πέντε σημεία ανάρτησης πολυβόλων των 7,62 και 12,7 χλστ καθώς και βομβιδοβόλων των 40 χλστ. Επιπλέον στο σκάφος μπορεί να τοποθετηθεί μία τηλεχειριζόμενη πλατφόρμα εξοπλισμένη με ένα πυροβόλο των 25 χλστ, ενώ υπάρχει και υποδομή για τη χρήση αντιαεροπορικών βλημάτων FIM-92 Stinger.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σκάφους περιλαμβάνει Radar ναυτιλίας, GPS, σύστημα κινούμενου χάρτη, συστήματα επικοινωνιών που απαρτίζεται από συσκευές VHF-BTB, VHF-FM, UHF/VHF-FM, LOS/SATCOM, VHF-High Band, και σύστημα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF).
Δείτε φωτογραφίες από το τροχαίο ατύχημα flashnews.gr
Πηγή: defence-point.gr, flashnews.gr
No comments
Post a Comment