Τα υποβρύχια που -συνεχίζουμε- να πληρώνουμε!

Τα υποβρύχια και οι αμαρτίες που -συνεχίζουμε- να πληρώνουμε, δίχως να βλέπουμε λύση. Νέα τροπολογία για χρηματοδότηση του προγράμματος στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά






Τελικά πόσο μας κοστίζουν τα υποβρύχια; Η επιτυχής συμφωνία που έγινε πριν από τέσσερα χρόνια για να παραλάβει το ΠΝ τα τέσσερα υποβρύχια έκανε λόγο για 75,5 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα καταβάλλονταν από τα αδιάθετα κονδύλια του προϋπολογισμού του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Τέσσερα χρόνια μετά παρατηρούμε ότι κάθε χρόνο με τροπολογία δίδεται ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό στον "κουμπαρά" για την «ολοκλήρωση» εργασιών των Υ/Β, μέσω τροπολογιών.


Μέχρι στιγμής το ποσό που έχει καταβληθεί τείνει να αγγίξει το διπλάσιο του αρχικώς συμφωνηθέντος ποσού και μάλλον ξεπερνά και αυτό της πρότασης του Ισκαντάρ Σάφα.



Όπως προκύπτει από την -υπο κατάθεση- τροπολογία του 2018, δόθηκαν 15 εκατομμύρια ευρώ το 2016, 19,7 εκατομμύρια ευρώ το 2017 και τώρα πρόκειται να δοθούν άλλα 18,8 εκατομμύρια, καθώς τα ποσά που δόθηκαν επαρκούσαν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017 και φέτος όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η τροπολογία το ναυπηγείο κινδυνεύει να βρεθεί στην κατάσταση που ήταν πριν το 2014, πριν δηλαδή την εμπλοκή του Πολεμικού Ναυτικού και τη λύση που δόθηκε.

Τα 18,8 εκατομμύρια ευρώ θα βαρύνουν και πάλι τον προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ.

Πόσες "ενέσεις" άραγε σκοπεύουν να κάνουν, χρησιμοποιώντας ως ¨ομήρους" τους 900 εργαζόμενους που διαθέτουν μεγάλη εμεπιρία και τεχνογνωσία;




Δείτε τι αναφέρει η τροπολογία:





Τι έγραφε ο Τύπος το 2014 για τη συμφωνία


Η συμφωνία προβλέπει την παραχώρηση των τεσσάρων υπό κατασκευή υποβρυχίων στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο και αναλαμβάνει την ευθύνη αποπεράτωσης του συγκεκριμένου προγράμματος.

Το υποβρύχιο «Πιπίνος» δηλαδή, το οποίο κατασκευάζεται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μαζί με τα «Ματρώζος», «Κατσώνης» και «Ωκεανός». Το ΠΝ αναλαμβάνει με τους υπεργολάβους και τους εργαζόμενους την ολοκλήρωση των εργασιών που απομένουν και των δοκιμών θαλάσσης, προκειμένου αυτά να ενταχθούν στον Ελληνικό Στόλο. Υπενθυμίζεται, ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει καταβάλει μέχρι τώρα στην πρώην γερμανική ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ πάνω από 2 δισ. ευρώ για την κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων, έχοντας παραλάβει μόνο ένα.

Διαφωνία μεταξύ των δύο πλευρών υπήρξε στο οικονομικό.
 Η ελληνική πλευρά πρότεινε την καταβολή επιπλέον 75 εκατ. ευρώ για την αποπεράτωση των υποβρυχίων μέσα σε ένα εξάμηνο.
Ο κ. Σάφα, που η εταιρία του κατέχει το 75% των ΕΝΑΕ, ζήτησε όμως 250 εκατ., ενώ προσδιορίζει την αποπεράτωση σε 24 μήνες.

 Τελικά, τη μισθοδοσία των εργαζομένων στην επιχείρηση αναλαμβάνει το ίδιο το Πολεμικό Ναυτικό, με μηνιαίες αμοιβές και ασφαλιστικές εισφορές που θα συμφωνηθούν με κάθε ένα εργαζόμενο, αλλά και με την πρόβλεψη πως η σχέση αυτή δεν στοιχειοθετεί καθεστώς εξαρτημένης εργασίας με το Πολεμικό Ναυτικό.

Οι πληρωμές θα ανέλθουν μέχρι 75,5 εκ. ευρώ από τα αδιάθετα κονδύλια του προϋπολογισμού του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ενώ ως προμηθευτές και υπεργολάβοι για κάθε επιμέρους αντικείμενο, αναγνωρίζονται «εκείνοι οι οποίοι ήταν συμβεβλημένοι με τα ναυπηγεία και έχουν εκτελέσει ήδη εργασίες στα υποβρύχια».

No comments

Post a Comment

© all rights reserved
made with by templateszoo