Νοικιάζουμε drones για το προσφυγικό! Δεν είναι αποτελεσματικό το ΝΑΤΟ στο Αιγαίο; Γιατί ενοικιάζονται από εθνικούς πόρους;
Αμφισβήτηση της αποτελεσματικότητας του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο είναι προφανώς η χθεσινή απόφαση της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων να δώσει το πράσινο φως για την ενοικίαση με εθνικούς πόρους ισραηλινών drones για την επιτήρηση στο Αιγαίο.
Η Ελλάδα με εισήγηση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επιθυμεί να ενοικιάσει για τρία χρόνια με καθεστώς leasing, επτά μη επανδρωμένων αεροσκαφών, έναντι 35,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Εάν πράγματι υπάρχει ανάγκη χρήσης τέτοιων μέσων επιτήρησης για πρόσφυγες στο Αιγαίο, τότε θα πρέπει ενδεχομένως προκύπτει θέμα για το πόσο αποτελεσματική είναι η συνδρομή της ΝΑΤΟϊκής δύναμης στο Αιγαίο.
Όπως είχε ανακοινωθεί, μέσα στις αρμοδιότητες της ΝΑΤΟϊκής δύναμης είναι η σάρωση με ραντάρ των πλοίων της επιφάνειας της θάλασσας για πρόσφυγες και η ενημέρωση των εθνικών αρχών.
Είναι η όχι επαρκές αυτό; Αν δεν είναι, ποιο το νόημα να μπαίνει η Συμμαχία σε τόσα έξοδα για να περιπολούν τα σκάφη της στο Αιγαίο;
Ή μήπως με αυτόν τον τρόπο αποδεχόμαστε ότι λόγω των τουρκικών διαφωνιών το ΝΑΤΟ δεν κατεβαίνει κάτω από το κεντρικό Αιγαίο για περιπολίες, παγιώνοντας ουσιαστικά της τουρκικές διεκδικήσεις;
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης στην Βουλή ο πρώην υφυπουργός Άμυνας Θανάσης Δαβάκης έθεσε ένα ακόμα πολύ σοβαρό θέμα. Εάν έχουν γίνει επαφές με τον Επίτροπο Μετανάστευσης, κ. Δ. Αβραμόπουλο, για να καλυφθεί το κόστος από σχετικά κονδύλια της ΕΕ, δεδομένου ότι το όλο θέμα αφορά την καταγραφή των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών στο Αιγαίο.
Μήπως αντί να διαθέσουμε από τα εθνικά κονδύλια θα έπρεπε να αναζητήσουμε μια ευρωπαϊκή επιχορήγηση την ώρα μάλιστα που η PESCO έγινε για την ασφάλεια των Ευρωπαίων πολιτών; Η φύλαξη των συνόρων είναι βασικό στοιχείο αυτής της ασφάλειας. Είναι απορίας άξιον πώς και δεν έχουν αναζητηθεί ευρωπαϊκά κονδύλια ή πώς και δεν γίνεται η προμήθεια μέσω του Λιμενικού, το οποίο έχει ρόλο στις μεταναστευτικές ροές.
Αν τα 33 εκατ. δολάρια αποτελούν μία αντιπροσωπευτική τιμή αγοράς ανά κομμάτι, το ερώτημα που τέθηκε είναι μήπως η αγορά είναι προτιμότερη από την ενοικίαση ή, αν επιμένουμε σε ενοικίαση, σε τι τιμή και με τι όρους πρέπει να γίνει η ενοικίαση ώστε να είναι συμφέρουσα, σε σύγκριση πάντα με την αγορά.
Η τιμή που φαίνεται να έχει συμφωνηθεί για την ενοικίαση είναι 35,5 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα δοθούν σε τρία χρόνια. Τον πρώτο χρόνο θα καταβληθούν 16,5 εκ. ευρώ και 9 εκ. ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια
Αμφισβήτηση της αποτελεσματικότητας του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο είναι προφανώς η χθεσινή απόφαση της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων να δώσει το πράσινο φως για την ενοικίαση με εθνικούς πόρους ισραηλινών drones για την επιτήρηση στο Αιγαίο.
Η Ελλάδα με εισήγηση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επιθυμεί να ενοικιάσει για τρία χρόνια με καθεστώς leasing, επτά μη επανδρωμένων αεροσκαφών, έναντι 35,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Όπως είχε ανακοινωθεί, μέσα στις αρμοδιότητες της ΝΑΤΟϊκής δύναμης είναι η σάρωση με ραντάρ των πλοίων της επιφάνειας της θάλασσας για πρόσφυγες και η ενημέρωση των εθνικών αρχών.
Είναι η όχι επαρκές αυτό; Αν δεν είναι, ποιο το νόημα να μπαίνει η Συμμαχία σε τόσα έξοδα για να περιπολούν τα σκάφη της στο Αιγαίο;
Ή μήπως με αυτόν τον τρόπο αποδεχόμαστε ότι λόγω των τουρκικών διαφωνιών το ΝΑΤΟ δεν κατεβαίνει κάτω από το κεντρικό Αιγαίο για περιπολίες, παγιώνοντας ουσιαστικά της τουρκικές διεκδικήσεις;
Γιατί εθνικοί και όχι ευρωπαϊκοί πόροι;
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης στην Βουλή ο πρώην υφυπουργός Άμυνας Θανάσης Δαβάκης έθεσε ένα ακόμα πολύ σοβαρό θέμα. Εάν έχουν γίνει επαφές με τον Επίτροπο Μετανάστευσης, κ. Δ. Αβραμόπουλο, για να καλυφθεί το κόστος από σχετικά κονδύλια της ΕΕ, δεδομένου ότι το όλο θέμα αφορά την καταγραφή των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών στο Αιγαίο.
Μήπως αντί να διαθέσουμε από τα εθνικά κονδύλια θα έπρεπε να αναζητήσουμε μια ευρωπαϊκή επιχορήγηση την ώρα μάλιστα που η PESCO έγινε για την ασφάλεια των Ευρωπαίων πολιτών; Η φύλαξη των συνόρων είναι βασικό στοιχείο αυτής της ασφάλειας. Είναι απορίας άξιον πώς και δεν έχουν αναζητηθεί ευρωπαϊκά κονδύλια ή πώς και δεν γίνεται η προμήθεια μέσω του Λιμενικού, το οποίο έχει ρόλο στις μεταναστευτικές ροές.
Η τσουχτερή τιμή
Το 2015 η Ελβετία προμηθεύτηκε έξι drones τύπου Hermes 900, με συνολικό κόστος 200 εκατ. δολάρια συμπεριλαμβανομένου του κέντρου ελέγχου και διοίκησης.
Αν γίνουν οι μαθηματικές πράξεις, αυτό μας βγάζει ένα κόστος αγοράς της τάξης των 33 εκατ. δολαρίων το κομμάτι.Αν τα 33 εκατ. δολάρια αποτελούν μία αντιπροσωπευτική τιμή αγοράς ανά κομμάτι, το ερώτημα που τέθηκε είναι μήπως η αγορά είναι προτιμότερη από την ενοικίαση ή, αν επιμένουμε σε ενοικίαση, σε τι τιμή και με τι όρους πρέπει να γίνει η ενοικίαση ώστε να είναι συμφέρουσα, σε σύγκριση πάντα με την αγορά.
Η τιμή που φαίνεται να έχει συμφωνηθεί για την ενοικίαση είναι 35,5 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα δοθούν σε τρία χρόνια. Τον πρώτο χρόνο θα καταβληθούν 16,5 εκ. ευρώ και 9 εκ. ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια
Τι να κάνετε για να μη χάνετε τα νέα από τη σελίδα του Armyvoice στο Facebook
Οι αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook ίσως να μειώνουν τις ειδήσεις που βλέπουν οι αναγνώστες μας από τη σελίδα μας.
Για να συνεχίσεις να βλέπεις τις ειδήσεις του www.armyvoice.gr επισκέψου τη σελίδα μας στο Facebook https://www.facebook.com/armyvoiceGR και να κάνεις δύο βήματα.
- Επιλέγεις Ακολουθείτε – Follow
- Διαλέγεις: Να εμφανίζονται Πρώτα – See first
No comments
Post a Comment