Ένας ΤΙΤΑΝΑΣ για το Θωρηκτό ΑΒΕΡΩΦ - Η ιστορία πίσω από το ρυμουλκό ΤΙΤΑΝ που σύρει το ιστορικό Θωρηκτό στο μόνιμο αγκυροβόλιό του
Το ταξίδι της επιστροφής για το Θωρηκτό ΑΒΕΡΩΦ, βασίζεται πάνω σε έναν "Τιτάνα". Το Ρ/Κ ΤΙΤΑΝ του Πολεμικού Ναυτικού, είχε την ευθύνη της ρυμούλκησης του ιστορικού πλοίου στη Θεσσαλονίκη και έχει αναλάβει τώρα την επιστροφή του στο Φάληρο.
Το Ρ/Κ ΤΙΤΑΝ είναι από τα νεώτερα ρυμουλκά του ΠΝ, ωστόσο το όνομά του έχει μεγάλη ιστορία. Φέρει το όνομα του πρώτου σκάφους κατεξοχήν Ελληνικού πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού!
Την ιστορία του "Τιτάνα" που αναδημοσιεύουμε, έγραψε ο Στέφανος Μίλεσης στην ιστοσελίδα pireorama.blogspot.gr
Στις 9 Φεβρουαρίου του 1937, εξεδόθη εκ του Ναυστάθμου Σαλαμίνας, μια λυτή ανακοίνωση η οποία όμως σηματοδοτούσε ένα ιστορικό γεγονός. Ήταν η καθέλκυση του πρώτου σκάφους, κατασκευασμένου εξ ολοκλήρου από τις υπηρεσίες του Ναυστάθμου! Ένα κατεξοχήν Ελληνικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο έφερε το όνομα "ΤΙΤΑΝ"!
Στη τελετή καθέλκυσης του Ρυμουλκού ο τότε Υφυπουργός Ναυτικών Παπαβασιλείου, τόνιζε ότι οι υπηρεσίες του ναυστάθμου αν και είχαν προσανατολισμό προς την διόρθωση και επισκευή των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, ωστόσο κατόρθωσαν με αποκλειστικά δικά τους μέσα, να κατασκευάσουν εξ ολοκλήρου ένα σκάφος.
Το ρυμουλκό Τιτάν, κατασκευάσθηκε όταν Γενικός Διευθυντής του Ναυστάθμου ήταν ο Πλοίαρχος Π. Ιωαννίδης, Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών ο Πλοίαρχος (και ναυπηγός) Κοκκόλης και Υποπλοίαρχος (επίσης ναυπηγός) Φραγκούλης.
Αν και επρόκειτο περί βοηθητικού πλοίου του στόλου, οφείλουμε να αναφέρουμε πως τα σχέδια του επίσης εκπονήθηκαν από τις υπηρεσίες του ναυστάθμου. Ο Τιτάν, είχε εκτόπισμα 220 τόννων, διέθετε μηχανή τριπλής εκτονώσεως δυνάμεως 400 ίππων κατασκευασμένη όπως και οι λέβητες και τα υπόλοιπα εξαρτήματα από το Ναύσταθμο. Οι διαστάσεις του ήταν 24 Χ 6,2 Χ 3,5 μέτρα και η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1940. Έφερε το διακριτικό 88 (Ρ/Κ Τιτάν).
Τον Απρίλιο του 1941 με την Γερμανική εισβολή βυθίστηκε αλλά οι Γερμανοί το ανέλκυσαν το χρησιμοποίησαν οι ίδιοι και κατά την αποχώρησή τους από την Ελλάδα το κατέστρεψαν ολοσχερώς!
Στα μετέπειτα χρόνια η Ελλάς θα χρησιμοποιήσει κι άλλα ρυμουλκά που έφεραν το ίδιο όνομα (Τιτάν), αλλά άξιο αναφοράς αποτελεί το γεγονός πως στις 31 Δεκεμβρίου 2010 η Γερμανία παρόπλισε ρυμουλκό το οποίο αγοράσθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό, που έλαβε το όνομα "Τιτάν"!
Δεν γνωρίζω εάν επρόκειτο περί τυχαίου γεγονότος ή εάν υπήρχε γνώση του παρελθόντος.
Το Ρ/Κ Τιτάν, μαζί με τα Ρ/Κ Ανταίος και Β/Λ Ίστρος ύψωσαν την Ελληνική σημαία στις 19 Σεπτεμβρίου 2012.
Το ταξίδι της επιστροφής για το Θωρηκτό ΑΒΕΡΩΦ, βασίζεται πάνω σε έναν "Τιτάνα". Το Ρ/Κ ΤΙΤΑΝ του Πολεμικού Ναυτικού, είχε την ευθύνη της ρυμούλκησης του ιστορικού πλοίου στη Θεσσαλονίκη και έχει αναλάβει τώρα την επιστροφή του στο Φάληρο.
Το Ρ/Κ ΤΙΤΑΝ είναι από τα νεώτερα ρυμουλκά του ΠΝ, ωστόσο το όνομά του έχει μεγάλη ιστορία. Φέρει το όνομα του πρώτου σκάφους κατεξοχήν Ελληνικού πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού!
Το πρώτο ελληνικό βοηθητικό πλοίο "ΤΙΤΑΝ"
Την ιστορία του "Τιτάνα" που αναδημοσιεύουμε, έγραψε ο Στέφανος Μίλεσης στην ιστοσελίδα pireorama.blogspot.gr
Στις 9 Φεβρουαρίου του 1937, εξεδόθη εκ του Ναυστάθμου Σαλαμίνας, μια λυτή ανακοίνωση η οποία όμως σηματοδοτούσε ένα ιστορικό γεγονός. Ήταν η καθέλκυση του πρώτου σκάφους, κατασκευασμένου εξ ολοκλήρου από τις υπηρεσίες του Ναυστάθμου! Ένα κατεξοχήν Ελληνικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο έφερε το όνομα "ΤΙΤΑΝ"!
Στη τελετή καθέλκυσης του Ρυμουλκού ο τότε Υφυπουργός Ναυτικών Παπαβασιλείου, τόνιζε ότι οι υπηρεσίες του ναυστάθμου αν και είχαν προσανατολισμό προς την διόρθωση και επισκευή των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, ωστόσο κατόρθωσαν με αποκλειστικά δικά τους μέσα, να κατασκευάσουν εξ ολοκλήρου ένα σκάφος.
Το ρυμουλκό Τιτάν, κατασκευάσθηκε όταν Γενικός Διευθυντής του Ναυστάθμου ήταν ο Πλοίαρχος Π. Ιωαννίδης, Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών ο Πλοίαρχος (και ναυπηγός) Κοκκόλης και Υποπλοίαρχος (επίσης ναυπηγός) Φραγκούλης.
Αν και επρόκειτο περί βοηθητικού πλοίου του στόλου, οφείλουμε να αναφέρουμε πως τα σχέδια του επίσης εκπονήθηκαν από τις υπηρεσίες του ναυστάθμου. Ο Τιτάν, είχε εκτόπισμα 220 τόννων, διέθετε μηχανή τριπλής εκτονώσεως δυνάμεως 400 ίππων κατασκευασμένη όπως και οι λέβητες και τα υπόλοιπα εξαρτήματα από το Ναύσταθμο. Οι διαστάσεις του ήταν 24 Χ 6,2 Χ 3,5 μέτρα και η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 1940. Έφερε το διακριτικό 88 (Ρ/Κ Τιτάν).
Τον Απρίλιο του 1941 με την Γερμανική εισβολή βυθίστηκε αλλά οι Γερμανοί το ανέλκυσαν το χρησιμοποίησαν οι ίδιοι και κατά την αποχώρησή τους από την Ελλάδα το κατέστρεψαν ολοσχερώς!
Στα μετέπειτα χρόνια η Ελλάς θα χρησιμοποιήσει κι άλλα ρυμουλκά που έφεραν το ίδιο όνομα (Τιτάν), αλλά άξιο αναφοράς αποτελεί το γεγονός πως στις 31 Δεκεμβρίου 2010 η Γερμανία παρόπλισε ρυμουλκό το οποίο αγοράσθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό, που έλαβε το όνομα "Τιτάν"!
Δεν γνωρίζω εάν επρόκειτο περί τυχαίου γεγονότος ή εάν υπήρχε γνώση του παρελθόντος.
Το Ρ/Κ Τιτάν, μαζί με τα Ρ/Κ Ανταίος και Β/Λ Ίστρος ύψωσαν την Ελληνική σημαία στις 19 Σεπτεμβρίου 2012.
No comments
Post a Comment