Αναβάθμιση F-16: Πτέραρχος καταγγέλει με επιστολή του στην Βουλή, ότι το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού κινδυνεύει να αποτύχει και να καθηλωθούν τα F-16 στο έδαφος! Δείτε τι λέει
Κρίσιμα ερωτήματα για την αναβάθμιση των F-16 που αναμένεται να συμφωνηθεί με τις ΗΠΑ, θέτει Έλληνας πτέραρχος με επιστολή του προς την Βουλή. Ο Αντιπτέραρχος (ΜΗ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος θέτει τους εθνικούς αντιπροσώπους προ των ευθυνών τους και υποστηρίζει ότι η αναβάθμιση δεν μπορεί να είναι ολοκληρωμένη, εάν δεν υπάρξουν παράλληλες ενέργειες.
Δείτε τι αναφέρει στην επιστολή του, την οποία φέρνει σήμερα στο φως της επικαιτότητας ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ το Armyvoice.gr
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε της Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής των Ελλήνων - κ. ΥΕΘΑ,
είναι ο Αντιπτέραρχος (ΜΗ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος,
Επίτιμος Διευθυντής Γ' Κλάδου του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και αισθάνομαι την Ηθική υποχρέωση ως ενεργό στέλεχος των ΕΔ και ως απλός φορολογούμενος Έλληνας πολίτης, με πλήρη και απόλυτη ανιδιοτέλεια, δράττοντας την ευκαιρία, από την επικείμενη πρόσκληση που έχει απευθύνει ο κ. ΥΕΘΑ προς την επιτροπή της Βουλής για ενημέρωσή της στις 29 Σεπτεμβρίου 2017, να σας ενημερώσω για πολύ σημαντικά θέματα τόσο επιχειρησιακά όσο και εξασφάλισης της εργοστασιακής υποστήριξης των Ηλεκτρονικών συστημάτων των υπόψη αεροσκαφών όπως αυτά διαμορφωθούν μετά την αναβάθμισή τους, από την Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας μας.
Πολλές και σημαντικές αποφάσεις από την Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ έχουν δρομολογηθεί τελευταία, όπως η αναβάθμιση των αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P 3, που ξεκίνησε ήδη στην ΕΑΒ Α.Ε., η αναβάθμιση των αεροσκαφών F -16, για τα οποία αναμένεται η απάντηση από την Αμερικανική Κυβέρνηση σε σχετική LOR που έχει σταλεί από το ΥΕΘΑ εδώ και αρκετούς μήνες καθώς επίσης δηλώσεις για αναβάθμιση των αεροσκαφών Μ 2000, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την επερχόμενη απειλή των αεροσκαφών F – 35 αλλά και το σύνολο της απειλής, όπως ραγδαία μετεξελίσσεται βελτιούμενη.
Αρκούν άραγε αυτά από μόνα τους για την επιτυχή αντιμετώπιση της απειλής, χωρίς την βοήθεια ενός Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου ( ΣΑΕ ) και συστήματος Αεράμυνας, ικανού να αποκαλύψει έγκαιρα την απειλή και να ενεργοποιήσει σύμφωνα με την επικρατούσα αμυντική αντίληψη όλα τα βήματα της « αλύσου κατάρριψης » ενός στόχου εισβολέα ( X-Ray ) ?
Η ανάλυση που παρουσιάζεται σε άρθρο μου στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων δείχνει ότι ΔΕΝ αρκούν από μόνα τους .
Σε κάθε περίπτωση, για την επιτυχή αντιμετώπιση των νέων απειλών απαιτείται μία νέα, ολιστική προσέγγιση, η οποία θα λαμβάνει υπόψη όλα τα στάδια της αλύσου αντιμετώπισής τους.
Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να κάνουμε μία σημαντική επένδυση για την αναβάθμιση των Α/Φ F-16 με τους κόπους του ελληνικού λαού, η οποία όμως δεν θα αποδώσει, αν δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή κατ' αρχάς για την αποκάλυψη και στοχοποίηση της απειλής.
Χωρίς έγκαιρη προειδοποίηση, τα αναβαθμισμένα F-16 θα παραμείνουν στο έδαφος αναξιοποίητα και εκτεθειμένα.
Επιπλέον αν ΔΕΝ ληφθεί μέριμνα από τώρα για εμπλοκή του συνόλου της Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας μας όχι μόνο στην υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F - 16 από την ΕΑΒ Α.Ε. αλλά και για την διασφάλιση της εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών συστημάτων του τελικού πακέτου αναβάθμισης των αεροσκαφών , για όλο το όριο ζωής τους, εκτιμώ ότι θα έχουμε μια ανάλογη κακή κατάσταση με τη σημερινή, όσον αφορά στην επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των αεροσκαφών μας και μετά την αναβάθμιση, με σοβαρότατες επιπτώσεις στην κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών των ενόπλων μας δυνάμεων.
Ας ΜΗΝ επαναλάβουμε και τούτη τη φορά δραματικά λάθη του παρελθόντος και ας προβληματισθούμε με ότι κάνει η Τουρκία.
Δυστυχώς από την μέχρι σήμερα πορεία του θέματος και το σύνολο των δράσεων που έχουν δρομολογηθεί από το ΥΠΕΘΑ, φαίνεται ότι γίνεται μία αποσπασματική προσέγγιση του όλου θέματος αντιμετώπισης της απειλής και επιπλέον στο πακέτο αναβάθμισης των F - 16 ΔΕΝ έχει συμπεριληφθεί κανένα σύστημα IRST, έτσι ώστε τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη μας να είναι τουλάχιστο ικανά να εντοπίζουν τα F 35, έστω και ως θερμή πηγή, που ομολογουμένως αναμένεται πολύ μεγάλη.
Πέραν τούτου ΔΕΝ διαφαίνεται η πρόθεση από την εταιρεία και να μεταφερθεί η τεχνογνωσία στην εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία για να αναπτυχθεί η ικανότητα εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών τους συστημάτων για όλο το όριο ζωής τους.
Τα προαναφερόμενα θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικά θέματα και θα πρέπει να τεθούν στην επικείμενη ενημέρωση της επιτροπής σας από τον κ.ΥΕΘΑ.
Προς διευκόλυνσή σας παραθέτω τις πλέον σημαντικές προτάσεις - θέσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν έστω και σταδιακά προκειμένου να κάνουμε κάτι έστω και τώρα για αντιμετώπιση της απειλής, όπως αυτή μετεξελίσσεται επιδυνούμενη.
Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη :
Προτείνονται τα ακόλουθα :
α. Εγκατάσταση κατάλληλου δικτύου ραντάρ χαμηλών συχνοτήτων, τα οποία θα λειτουργούν στις μπάντες VHF/UHF/L (κατά προτίμηση σε V/UHF), με τη μέγιστη δυνατή εγχώρια συμμετοχή στην προμήθεια και εν συνεχεία υποστήριξη, τα οποία μπορούν να αντικαταστήσουν αντίστοιχα υφιστάμενα ραντάρ της ΠΑ.
β. Ανάπτυξη και εγκατάσταση δικτύου παθητικών – πολυστατικών ραντάρ για κάλυψη χαμηλών και μεσαίων υψών, πράγμα το οποίο εκτιμάται ότι βρίσκεται εντός των δυνατοτήτων της εγχώριας βιομηχανίας, σε συνεργασία βέβαια με την ΠΑ και το ΥΠΕΘΑ.
γ. Διασύνδεση στο ΣΑΕ όλων των αντιαεροπορικών πυραυλικών συστημάτων και εγκατάσταση συστήματος SAMOC - GBADOC (Ground Base Air Defense Operating Center), με σκοπό την αξιοποίηση των Α/Α συστημάτων με αυτόματο και αλληλοκαλυπτόμενο τρόπο, για τη μέγιστη επιχειρησιακή απόδοσή τους.
δ. Επιχειρησιακή αξιολόγηση όλων των πρόσφατων αναβαθμίσεων του συστήματος PATRIOT, προκειμένου να ληφθούν σοβαρά υπόψη τόσο στο πλαίσιο αντικατάστασης των HAWK, όσο και στον έγκαιρο προγραμματισμό εξασφάλισης όλων των απαιτήσεων υποστήριξης καθώς και στην αξιολόγηση των δυνατοτήτων των εξελιγμένων συστημάτων και της συμβατότητάς τους με αυτά της ΠΑ.
ε. Διασύνδεση όλων των Α/Φ (συμπεριλαμβανομένων των Μ2000) μέσω Tactical Data Link, με σκοπό την παροχή εικόνας και την εμπλοκή στόχων που θα παρέχεται από το ΣΑΕ, ακόμα και χωρίς “επιβεβαίωση” από το ραντάρ του Α/Φ.
στ. Επιβάλλεται η ένταξη στο επικείμενο πακέτο αναβάθμισης των Α/Φ F-16 και η πλήρης ενσωμάτωση (συνεργασία με ραντάρ – Link – όπλα) ενός συστήματος IRST και χρήση πυραύλων IR, όπου είναι δυνατόν, σύμφωνα με την ανάλυση που παρουσιάζεται στο άρθρο μου στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων
ζ. Ανάπτυξη κατάλληλων τεχνικών για αντιμετώπιση του αντιπάλου, με σκοπό την βέλτιστη εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων των φίλιων Α/Φ (μεγαλύτερος αριθμός πυραύλων, σφαιρική εικόνα μέσω του Data Link κλπ) και ελαχιστοποίηση των δυνατοτήτων του αντιπάλου.
η. Διασφάλιση της εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών συστημάτων του τελικού πακέτου αναβάθμισης των αεροσκαφών , για όλο το όριο ζωής τους, από την Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας μας, σύμφωνα με πλήρη ανάλυση που παρουσιάζεται στο άρθρο μου που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Αποφοίτων της Σχολής Ικάρων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την διασφάλιση της επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών μας .
***Επισήμανση
Με σκοπό τη μεγιστοποίηση του επιχειρησιακού οφέλους του προγράμματος αναβάθμισης των F-16, θα πρέπει να επισημανθεί η σημασία του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου και των ασύρματων τακτικών δικτύων, όπως το Link16. Από όλες τις διαθέσιμες αναλύσεις, προκύπτει ότι κανένας αισθητήρας (ραντάρ, IR, σύστημα αυτοπροστασίας ή ο,τιδήποτε άλλο) δεν επιτρέπει σε ένα μαχητικό Α/Φ να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά από μόνο του μία απειλή stealth. Αντιθέτως, ο συνδυασμός κατάλληλου Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου, δικτυοκεντρικού περιβάλλοντος (για μετάδοση της ευρύτερης επιχειρησιακής εικόνας στα μαχητικά) και η χρήση IRST / ραντάρ (ιδανικά IRST + AESA), εννοείται με την εφαρμογή κατάλληλων τακτικών, παρέχει σημαντικές δυνατότητες αποτελεσματικής αντιμετώπισης της απειλής.
Τα μέλη των Κομμάτων της Επιτροπής, που λαμβάνουν ως κοινοποίηση το παρόν E mail, παρακαλούνται όπως απαιτήσουν την τοποθέτηση του κ ΥΕΘΑ επί του συνόλου των προαναφερομένων προτάσεων, ως μια ολιστική προσέγγιση αντιμετώπισης της απειλής.
Τέλος επισημαίνω ότι για το σύνολο των προτάσεων αυτών έχει ενημερωθεί ο κ. ΥΕΘΑ προ πολλού, χωρίς να λάβω δυστυχώς καμία ενημέρωσή από μέρους για την τύχη των προτάσεων αυτών.
Θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής για ότι επιπλέον απαιτηθεί από μέρους μου επί των προαναφερομένων.
Μετά τιμής
Αντιπτέραρχος (ΜΗ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος
Επίτιμος Διευθυντής Γ’ Κλάδου του ΓΕΑ
Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων (ΣΑΣΙ)
Κρίσιμα ερωτήματα για την αναβάθμιση των F-16 που αναμένεται να συμφωνηθεί με τις ΗΠΑ, θέτει Έλληνας πτέραρχος με επιστολή του προς την Βουλή. Ο Αντιπτέραρχος (ΜΗ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος θέτει τους εθνικούς αντιπροσώπους προ των ευθυνών τους και υποστηρίζει ότι η αναβάθμιση δεν μπορεί να είναι ολοκληρωμένη, εάν δεν υπάρξουν παράλληλες ενέργειες.
Δείτε τι αναφέρει στην επιστολή του, την οποία φέρνει σήμερα στο φως της επικαιτότητας ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ το Armyvoice.gr
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε της Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής των Ελλήνων - κ. ΥΕΘΑ,
είναι ο Αντιπτέραρχος (ΜΗ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος,
Επίτιμος Διευθυντής Γ' Κλάδου του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και αισθάνομαι την Ηθική υποχρέωση ως ενεργό στέλεχος των ΕΔ και ως απλός φορολογούμενος Έλληνας πολίτης, με πλήρη και απόλυτη ανιδιοτέλεια, δράττοντας την ευκαιρία, από την επικείμενη πρόσκληση που έχει απευθύνει ο κ. ΥΕΘΑ προς την επιτροπή της Βουλής για ενημέρωσή της στις 29 Σεπτεμβρίου 2017, να σας ενημερώσω για πολύ σημαντικά θέματα τόσο επιχειρησιακά όσο και εξασφάλισης της εργοστασιακής υποστήριξης των Ηλεκτρονικών συστημάτων των υπόψη αεροσκαφών όπως αυτά διαμορφωθούν μετά την αναβάθμισή τους, από την Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας μας.
Πολλές και σημαντικές αποφάσεις από την Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ έχουν δρομολογηθεί τελευταία, όπως η αναβάθμιση των αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P 3, που ξεκίνησε ήδη στην ΕΑΒ Α.Ε., η αναβάθμιση των αεροσκαφών F -16, για τα οποία αναμένεται η απάντηση από την Αμερικανική Κυβέρνηση σε σχετική LOR που έχει σταλεί από το ΥΕΘΑ εδώ και αρκετούς μήνες καθώς επίσης δηλώσεις για αναβάθμιση των αεροσκαφών Μ 2000, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την επερχόμενη απειλή των αεροσκαφών F – 35 αλλά και το σύνολο της απειλής, όπως ραγδαία μετεξελίσσεται βελτιούμενη.
Αρκούν άραγε αυτά από μόνα τους για την επιτυχή αντιμετώπιση της απειλής, χωρίς την βοήθεια ενός Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου ( ΣΑΕ ) και συστήματος Αεράμυνας, ικανού να αποκαλύψει έγκαιρα την απειλή και να ενεργοποιήσει σύμφωνα με την επικρατούσα αμυντική αντίληψη όλα τα βήματα της « αλύσου κατάρριψης » ενός στόχου εισβολέα ( X-Ray ) ?
Η ανάλυση που παρουσιάζεται σε άρθρο μου στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων δείχνει ότι ΔΕΝ αρκούν από μόνα τους .
Σε κάθε περίπτωση, για την επιτυχή αντιμετώπιση των νέων απειλών απαιτείται μία νέα, ολιστική προσέγγιση, η οποία θα λαμβάνει υπόψη όλα τα στάδια της αλύσου αντιμετώπισής τους.
Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να κάνουμε μία σημαντική επένδυση για την αναβάθμιση των Α/Φ F-16 με τους κόπους του ελληνικού λαού, η οποία όμως δεν θα αποδώσει, αν δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή κατ' αρχάς για την αποκάλυψη και στοχοποίηση της απειλής.
Χωρίς έγκαιρη προειδοποίηση, τα αναβαθμισμένα F-16 θα παραμείνουν στο έδαφος αναξιοποίητα και εκτεθειμένα.
Επιπλέον αν ΔΕΝ ληφθεί μέριμνα από τώρα για εμπλοκή του συνόλου της Αμυντικής Βιομηχανίας της χώρας μας όχι μόνο στην υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F - 16 από την ΕΑΒ Α.Ε. αλλά και για την διασφάλιση της εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών συστημάτων του τελικού πακέτου αναβάθμισης των αεροσκαφών , για όλο το όριο ζωής τους, εκτιμώ ότι θα έχουμε μια ανάλογη κακή κατάσταση με τη σημερινή, όσον αφορά στην επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των αεροσκαφών μας και μετά την αναβάθμιση, με σοβαρότατες επιπτώσεις στην κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών των ενόπλων μας δυνάμεων.
Ας ΜΗΝ επαναλάβουμε και τούτη τη φορά δραματικά λάθη του παρελθόντος και ας προβληματισθούμε με ότι κάνει η Τουρκία.
Δυστυχώς από την μέχρι σήμερα πορεία του θέματος και το σύνολο των δράσεων που έχουν δρομολογηθεί από το ΥΠΕΘΑ, φαίνεται ότι γίνεται μία αποσπασματική προσέγγιση του όλου θέματος αντιμετώπισης της απειλής και επιπλέον στο πακέτο αναβάθμισης των F - 16 ΔΕΝ έχει συμπεριληφθεί κανένα σύστημα IRST, έτσι ώστε τα αναβαθμισμένα αεροσκάφη μας να είναι τουλάχιστο ικανά να εντοπίζουν τα F 35, έστω και ως θερμή πηγή, που ομολογουμένως αναμένεται πολύ μεγάλη.
Πέραν τούτου ΔΕΝ διαφαίνεται η πρόθεση από την εταιρεία και να μεταφερθεί η τεχνογνωσία στην εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία για να αναπτυχθεί η ικανότητα εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών τους συστημάτων για όλο το όριο ζωής τους.
Τα προαναφερόμενα θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικά θέματα και θα πρέπει να τεθούν στην επικείμενη ενημέρωση της επιτροπής σας από τον κ.ΥΕΘΑ.
Προς διευκόλυνσή σας παραθέτω τις πλέον σημαντικές προτάσεις - θέσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν έστω και σταδιακά προκειμένου να κάνουμε κάτι έστω και τώρα για αντιμετώπιση της απειλής, όπως αυτή μετεξελίσσεται επιδυνούμενη.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη :
- Την απειλή εξ ανατολών, όπως αυτή μετεξελίσσεται με τα Α/Φ stealth F – 35 και το Πυραυλικό σύστημα S 400.
- Τις δυνατότητες των συστημάτων IRST για μεγαλύτερες αποστάσεις αποκάλυψης και εμπλοκής στόχων stealth, σε σχέση με τα ραντάρ των Α/Φ (είτε τα υφιστάμενα, είτε AESA), με παθητική λειτουργία, χωρίς να “προδίδουν” το φέρον Α/Φ.
- Τις μέχρι σήμερα επιτυχείς προσπάθειες εγκατάστασης και επιχειρησιακής αξιοποίησης των συστημάτων IRST στα Μαχητικά αεροσκάφη , συμπεριλαμβανομένων και των αεροσκαφών F – 16 για την αντιμετώπιση των νέων απειλών, συμπεριλαμβανομένου (και κυρίως) του Α/Φ F-35,
Προτείνονται τα ακόλουθα :
α. Εγκατάσταση κατάλληλου δικτύου ραντάρ χαμηλών συχνοτήτων, τα οποία θα λειτουργούν στις μπάντες VHF/UHF/L (κατά προτίμηση σε V/UHF), με τη μέγιστη δυνατή εγχώρια συμμετοχή στην προμήθεια και εν συνεχεία υποστήριξη, τα οποία μπορούν να αντικαταστήσουν αντίστοιχα υφιστάμενα ραντάρ της ΠΑ.
β. Ανάπτυξη και εγκατάσταση δικτύου παθητικών – πολυστατικών ραντάρ για κάλυψη χαμηλών και μεσαίων υψών, πράγμα το οποίο εκτιμάται ότι βρίσκεται εντός των δυνατοτήτων της εγχώριας βιομηχανίας, σε συνεργασία βέβαια με την ΠΑ και το ΥΠΕΘΑ.
γ. Διασύνδεση στο ΣΑΕ όλων των αντιαεροπορικών πυραυλικών συστημάτων και εγκατάσταση συστήματος SAMOC - GBADOC (Ground Base Air Defense Operating Center), με σκοπό την αξιοποίηση των Α/Α συστημάτων με αυτόματο και αλληλοκαλυπτόμενο τρόπο, για τη μέγιστη επιχειρησιακή απόδοσή τους.
δ. Επιχειρησιακή αξιολόγηση όλων των πρόσφατων αναβαθμίσεων του συστήματος PATRIOT, προκειμένου να ληφθούν σοβαρά υπόψη τόσο στο πλαίσιο αντικατάστασης των HAWK, όσο και στον έγκαιρο προγραμματισμό εξασφάλισης όλων των απαιτήσεων υποστήριξης καθώς και στην αξιολόγηση των δυνατοτήτων των εξελιγμένων συστημάτων και της συμβατότητάς τους με αυτά της ΠΑ.
ε. Διασύνδεση όλων των Α/Φ (συμπεριλαμβανομένων των Μ2000) μέσω Tactical Data Link, με σκοπό την παροχή εικόνας και την εμπλοκή στόχων που θα παρέχεται από το ΣΑΕ, ακόμα και χωρίς “επιβεβαίωση” από το ραντάρ του Α/Φ.
στ. Επιβάλλεται η ένταξη στο επικείμενο πακέτο αναβάθμισης των Α/Φ F-16 και η πλήρης ενσωμάτωση (συνεργασία με ραντάρ – Link – όπλα) ενός συστήματος IRST και χρήση πυραύλων IR, όπου είναι δυνατόν, σύμφωνα με την ανάλυση που παρουσιάζεται στο άρθρο μου στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων
ζ. Ανάπτυξη κατάλληλων τεχνικών για αντιμετώπιση του αντιπάλου, με σκοπό την βέλτιστη εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων των φίλιων Α/Φ (μεγαλύτερος αριθμός πυραύλων, σφαιρική εικόνα μέσω του Data Link κλπ) και ελαχιστοποίηση των δυνατοτήτων του αντιπάλου.
η. Διασφάλιση της εργοστασιακής συντήρησης όλων των Ηλεκτρονικών συστημάτων του τελικού πακέτου αναβάθμισης των αεροσκαφών , για όλο το όριο ζωής τους, από την Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας μας, σύμφωνα με πλήρη ανάλυση που παρουσιάζεται στο άρθρο μου που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Αποφοίτων της Σχολής Ικάρων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την διασφάλιση της επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών μας .
***Επισήμανση
Με σκοπό τη μεγιστοποίηση του επιχειρησιακού οφέλους του προγράμματος αναβάθμισης των F-16, θα πρέπει να επισημανθεί η σημασία του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου και των ασύρματων τακτικών δικτύων, όπως το Link16. Από όλες τις διαθέσιμες αναλύσεις, προκύπτει ότι κανένας αισθητήρας (ραντάρ, IR, σύστημα αυτοπροστασίας ή ο,τιδήποτε άλλο) δεν επιτρέπει σε ένα μαχητικό Α/Φ να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά από μόνο του μία απειλή stealth. Αντιθέτως, ο συνδυασμός κατάλληλου Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου, δικτυοκεντρικού περιβάλλοντος (για μετάδοση της ευρύτερης επιχειρησιακής εικόνας στα μαχητικά) και η χρήση IRST / ραντάρ (ιδανικά IRST + AESA), εννοείται με την εφαρμογή κατάλληλων τακτικών, παρέχει σημαντικές δυνατότητες αποτελεσματικής αντιμετώπισης της απειλής.
Τα μέλη των Κομμάτων της Επιτροπής, που λαμβάνουν ως κοινοποίηση το παρόν E mail, παρακαλούνται όπως απαιτήσουν την τοποθέτηση του κ ΥΕΘΑ επί του συνόλου των προαναφερομένων προτάσεων, ως μια ολιστική προσέγγιση αντιμετώπισης της απειλής.
Τέλος επισημαίνω ότι για το σύνολο των προτάσεων αυτών έχει ενημερωθεί ο κ. ΥΕΘΑ προ πολλού, χωρίς να λάβω δυστυχώς καμία ενημέρωσή από μέρους για την τύχη των προτάσεων αυτών.
Θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής για ότι επιπλέον απαιτηθεί από μέρους μου επί των προαναφερομένων.
Μετά τιμής
Αντιπτέραρχος (ΜΗ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος
Επίτιμος Διευθυντής Γ’ Κλάδου του ΓΕΑ
Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Αποφοίτων Σχολής Ικάρων (ΣΑΣΙ)
No comments
Post a Comment